فروشگاه هزار چاشنی

شماره تماس:

09052652270 | 021-6653138

0
0
کل حجم:تومان

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عناب و خواص آن

عناب

میوه‌ی درختچه یا درخت کوچکی با گلبرگ‌هایی به رنگ سبز مایل به زرد است. جزو میوه‌های هسته‌دار بوده و میوه‌های این درختچه به‌اندازه‌ی یک خرما هستند. رنگ عناب ترکیبی از قرمز و قهوه‌ای است. عناب شیرین مزه بوده و در اویل بهار برداشت می‌شود. این میوه بومی جنوب آسیا ازجمله بخش‌های جنوبی و مرکزی چین است، که امروزه این میوه در سراسر جهان، به‌ویژه اروپا، شناخته ‌شده است و در بیشتر فروشگاه‌هایی که میوه‌‌های وارداتی عرضه می‌کنند به فروش می‌رسد. عناب را همچنین با نامهای «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌شناسند. عناب را بشکل میوه تازه یا خشک شده و یا بصورت آبمیوه استفاده می کنند

خواص عناب

یکی از خواص عمده عناب تاثیر آن در کنترل فشارخون می­باشد برای افرادی که دارای فشارخون بالا هستند توصیه می­شود میوه عناب را کوبیده و داخل آب ریخته، بعد از یک الی دو ساعت عصاره عناب در داخل آب حل شده و رنگ آب را به قهوه­ای کمرنگ تغییر می­دهد، که در نتیجه به شربتی خوشمزه و شیرین تبدیل می­شود. کسانی که دارای فشار خون هستند روزی حداقل ۲ الی ۳ لیوان از این عصاره را مصرف نموده، تا فشار خون آنها تنظیم شود علاوه بر این که عناب در کنترل فشار خون موثر است می­توان از دمنوش آن به عنوان دارویی برای جلوگیری از آنفولانزا، سرفه و  سرماخوردگی استفاده کرد.

عناب آجیلی& عناب دارویی

عناب محصولی است که در آن اندازه اهمیت بسیار بالایی دارد. به صورتی که یکی از ملاک های اصلی در تعیین کیفیت و مرغوبیت عناب اندازه آن می­باشد. ممکن است دو تا نمونه از عناب وزن یکسانی داشته باشند به عنوان مثال هر کدام یک کیلوگرم باشند اما دانه­های آن از نظر اندازه با یکدیگر متفاوت باشند که باعث ایجاد تفاوت قیمتی بسیار زیادی در بین آن دو نمونه خواهد شد. در بازار رسم است که بر اساس اندازه عناب، نامگذاری هایی برای آن انتخاب می شود تا بازاریان و خریداران بتوانند با راحتی بیشتری خرید و فروش خود را انجام دهند. به عنوان مثال هر چقدر که عناب ریزتر باشد و یا اینکه چروک زیاد تری داشته باشد این موضوع باعث می‌شود که به این مدل از عناب، عناب دارویی گفته شود پس هر جا که گفته شود عناب دارویی منظور ریزترین و چروک ترین نمونه از عناب می باشد. در مقابل عناب دارویی عناب های درشت و با سطح صاف می باشد که به این نمونه از عناب ها اصطلاحاً عناب آجیلی گفته می شود و دلیل نامگذاری آن هم این است که می‌توان آن را در کنار سایر تنقلات به صورت آجیل مورد استفاده قرار داد لذا منظور از عناب آجیلی ، عناب های درشت و درجه یک می باشد.

 

1 نظر در “عناب و خواص آن”

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا